Skip to main content

4 KEUNIKAN VIVIX SHAKLEE

Selepas bulan kedua Umi join Shaklee pada tahun 2014, Shaklee buat promosi Vivix. Masa itu, beli 6 percuma 1. Orang dalam group berrebut-rebut beli walaupun harga agak priecy bagi Umi yang masih baru waktu itu. Umi memang agak hairan okeh, bila ada orang sanggup beli Vivix.

Tapi selepas Umi tahu apa keunikkan Vivix ini, barulah Umi pun tidak mahu lepaskan peluang ambil Vivix walaupun bukan waktu promosi.


4 KEUNIKKAN VIVIX SHAKLEE

KEUNIKKAN 1 : PLANT BASED

Vivix ada 4 ramuan botani iaitu Muscadine Grape, Japanese Knotweed, Purple Carrot, European Elderberry. Berikut adalah kebaikkan di setiap campuran yang ada dalam Vivix.

KEUNIKKAN 2 : PELBAGAI POLIFENOL

Khasiat Vivix sebenar adalah sangat kaya dengan Polifenol. Resveratrol juga adalah sejenis Polifenol. 

FYI

Resveratrol yang ada dalam 1 sudu Vivix adalah bersamaan dengan Resveratrol dalam 100 gelas wine! Hebat bukan? Inilah keunikan Vivix yang tidak ada dalam mana-mana produk yang ada di pasaran. 98% Resveratrol asli yang ada dalam Vivix.

MANFAAT POLIFENOL DALAM VIVIX ?

1. Meningkatkan penghasilan tenaga
2. Menggalakkan kulit yang lebih muda dan sihat
3. Mengawal tekanan darah yang sihat
4. Menggalakkan fleksibiliti sendi
5. Mengawal gula dalam darah
6. Menyokong kesihatan mata
7. Membantu pengurangan berat badan
8. Mengurangkan risiko pertumbuhan sel abnormal

KEUNIKKAN 3 : CLINICAL STUDY

Vivix ini product yang dikaji dan dihasilkan selama 6 tahun untuk memberikkan kualiti terbaik sebelum dipasarkan pada pasaran umum. Vivix telah dilancarkan pada tahun 2008 di pasaran US, manakala keluar pada tahun 2010 di pasaran Malaysia. As a consumer, i am so proud!

Shaklee melakukkan sebanyak 16 ribu kajian kualiti dan kajian keselamatan ke atas Vivix semasa Vivix dicipta. Ia membuktikan betapa ambil berat dan telitinya saintis Shaklee dalam menghasilkan produk yang berkualiti.

KEUNIKKAN 4 : VIVIX DARI EKSTRAK PEKAT

Menurut artikel yang ditulis oleh University of Kentucky nutrien terdapat pada kulit. Begitu juga dengan artikel yang Umi jumpa dalam Healthline ia mengatakkan, peels are packed with nutrien.

Jadi selama ini kita makan buah-buahan buang kulit dan biji itu dapat apa? Haha. Actually sejak join Shaklee, Umi suka join kelas nutrisi sebab mesti dalam 1 penemuan baru yang best-best (penemuan Umi dalam pembelajaraa tersebut)
Dulu, Umi suka sangat makan anggur seedless ataupun Umi suka buka biji itu. Tapi bila tahu, nutrisi sebenar pada ada pada biji dan kulit. Sampai sekarang kalau beli anggur mesti makan biji dan tidak pernah lagi beli yang seedless.

FYI

Kadar dan kepekata Polifenol paling tinggi terdapat pada biji dan kulit sesuatu buah atau sayur. Contohnya Anggur Muscadine yang terdapat dalam Vivix Shaklee. Dalam Vivix cuma ada ekstarak kulit anggur dan biji anggur muscadine sahaja tanpa ada sedikitpun campuran isi atau air atau minyak.

Itulah sebabnya Vivix Shaklee ini bila simpan dalam freezer pun tidak beku.

Boleh juga baca kisah Umi dan Vivix sini Cantik dengan Vivi

Comments