VITAMIN KULIT CANTIK HARGA RAHMAH

 "Ada duit bolehlah cantik"

Ntahlah. Tapi Umi sangat setuju statement kawan Umi. Cuma Umi tidak setuju bila orang beranggapan perlu buat pembedahan plastik untuk cantik, perlu ke spa setiap minggu untuk kulit sihat. Sejak remaja lagi, Umi ditakdirkan tidak memiliki kulit yang sihat seperti orang lain.

Umi dari zaman sekolah, suka berpanas-panas tanpa menggunakan sunscreen. Masa Umi sudah kerja, Umi cuba untuk buat treatment kulit. Setiap minggu pergi ke spa untuk facial dan buat laser treatment sebab mau buang pigmentasi yang sangat teruk walaupun seawal 21 tahun.

Umi tidak sangka treatment tu menjadi asbab penipisan kulit Umi sehingga lead to eczema dan menderita bertahun-tahun kerana penipisan kulit yang teruk.


Inilah muka Umi pada tahun 2017. Sering kali bertukar skincare, tapi tetap tidak dapat skincare yang sesuai. Umi sebenarnya diserang eczema teruk selepas kelahiran anak yang ke-2 pada tahun 2016.

Masa itu, Umi hilang punca sebenarnya kenapa eczema ini boleh berlaku. Tapi sekarang ini, baru Umi sedar. Eczema bukan berlaku hanya kerana 1 faktor. Banyak sebenarnya faktor boleh trigged eczema.

Apa yang Umi sedar boleh jadi Umi stress dan penat, boleh jadi sebab persekitaran seperti habuk, dan Umi sedar ia berlaku juga sebab Umi start turunkan berat badan. Tapi yang bab turunkan berat badan itu, Umi tidak perasaan sehinggalah Umi terbaca 1 statement (sorry tidak dapat masukkan screenshot sebab ini private group)

Penyakit itu dinamakan Prurigo Pigmentosa benda ini berlaku bila badan kita cuba untuk reset makanan lama. Ia proses penyatoksin yang berlaku sepanjang kehidupan atau pemakanan yang lampau.

So dalam banyak-banyak simptom, Umi percaya semua termasuklah penyatoksin Prurigo. Benda ini tersangatlah gatal gais. Ada orang kena di badan, ada orang terkena di muka. Like me, kena di muka. Hilang segala keyakinan diri. Ia sangatlah pedih dan worst thing is Umi takut basahkan kulit muka. 

Sampai berwuduk pun Umi takut sebab memang sangat-sangat pedih. Mau duduk dalam bilik berhawa dingin akan rasa kering, mau duduk dalam bilik yang bersuhu biasa pun risau sebab bila berpeluh akan pedih. Memang serba tak kena.

Baca pengalaman dalam group tu, ramai yang suggest ambil Vitamin C. Even me too, masa jumpa doktor. Doktor suggest to took Vitamin C untuk kurangkan kegatalan dan minyak ikan untuk kurangkan keradangan.

Dan masa tu, Umi sudah pun join Shaklee. Cuma Umi tidak fokus atau mengambil Vitamin C selepas bersalinkan anak ke-2. Sebab masa tu, Umi memang fokus untuk turunkan berat badan dan baiki kulit. KONONNYA! Rasa mau marah pula sama diri sendiri masa menulis ini.

Hujung tahun 2017, Umi start semula makan Vitamin C Shaklee. Memang tidaklah terus cantik macam Puteri Sarah. Tapi, tidak seteruk sebelum ini. Keradangan itu semakin kurang.

Dannnn gaissss!! Please, kalau u ada this kind of skin problem. Tolong cukupkan water intake u setiap hari.


Please follow this chart ya babe! Sebab sebelum ini ramai juga yang suggest minum 8 gelas sehari. Doktor pesakit buah pinggang tu tidak bagitau pun 1 gelas tu berapa ML. So ramai yang sangka miunum 8 gelas saja sudah cukup (walaupun 1 gelas tu cuma bersamaan dengan 100 ml). Tolong ya kawan-kawan. Minumlah air yang cukup. Sebab selepas Umi cukupkan water intake Umi, kulit kurang kering.

Umi ini macam manusia lain juga tau. Walaupun Umi ini Pengedar Shaklee, Umi pun ada masanya skip beberapa Vitamin dan Vitamin C ini adalah Vitamin yang umi selalu skip. Sebab Umi selalu tidak nampak hasilnya secara tersurat. Tidak macam makan ESP, Vivix dan beberapa Vitamin lain. Vitamin C ini kesan dia more to benda kecil-kecil sampai besar. Walhal me, only focus on my energy. Selagi kulit tidak trigged eczema.

Tapi bila Umi sedar kulit kaki mula kering, mula pecah sendiri kalau pijak lantai. Naaaa cakap dalam hati "this is the calling". Hahah.. Macam cerita Menifest pula ada calling-calling. Tapi memang ini antara tanda-tanda Umi kena makan sudah Vitamin C. 

Lepas tu, keluar pula set Rahmah. Maigad! Memang aku kena suru makan Vitamin C sudah ini tau. Dan bila tengok semula my rashes/dry skin tracker. Bulan March hari tu 5 hari Umi kena dry skin. Takutnya!

"Ala, saya okeh saja tidak makan Vitamin C pun okeh saja kaki tidak kering"

5 TANDA ANDA KEKURANGAN VITAMIN C DALAM BADAN

1. Kulit rosak dan kering. Macam mana itu kulit rosak dan kering. U just scroll atas dan perhati my skin. Itulah kulit kering dan rosak.

2. Mood swing. Umi sangka mood yang swing ini berlaku sebab period. Tapi menurut Healthline, orang yang selalu tiada mood ini simptom lack of Vitamin C.

3. Sakit sendi ingatkan kurang kalsium. Tapi kalsium itukan dia bantu kuatkan tulang bukan sendi. Memang bulan March hari tu, ada 1 hari Umi susah mau berdiri sebab sakit sendi. Lack of Vitamin C can cause painful joint.

4. Jerawat or bumpy skin. macam kulit ayam tu. Heyyyy, no wonder i ada banyak bumpy skin lately. I should took Vitamin C right now!

5. Luka susah sembuh. Hari tu, Umi cabut bah kulit kaki yang pecah tu. Kamu tau, punya lama Umi tidak dapat pakai kasut sebab luka tu susah sembuh. OMG!


Tiba-tiba pula Shaklee bagi promo Set Rahmah, sesuai untuk yang mau kulit cantik tapi harga rahmah. Macam tau-tau saja diorang Umi perlu set ini. Gabungan sangat mantap. Vitamin C dan Protein ini makanan kulit kot.

"Tapi Umi, saya mau Vitamin C sajalah kalau macam tu. ESP tidak mahu"

Ramai tidak tahu kalau mengambil protein dalam diet harian boleh tingkatkan production collagen dalam badan dan membina sel kulit lebih cepat. Selain itu, bagus sangat tau protein ini untuk kukuhkan akar rambut.



Kena grab set Vitamin Kulit Cantik dengan harga Rahmah ini. U boleh juga go thru to my friend artikel. 

#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#duitrayaawalshaklee2023
#pengedarshakleekotakinabalu2023
#NextlevelBlogging
#SetRahmahShaklee2023

Hubungi saya disini:
Elly Matin SID 1159538
Nombor Telefon 0135566683
Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu Sabah

Comments