PENGALAMAN HARI RAYA DENGAN SHAKLEE



Alhamdullilah, Allah izin untuk beraya lagi tahun ini dan ini tahun ke-10 Umi beraya bersama suami. Paling gembira lagi, tahun ini kami beraya ber-6 bersama keluarga yang berada di Lahad Datu dan ini juga raya ke-9 Umi bersama Shaklee.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin dari Umi dan keluarga yang berada di Lahad Datu.

Umi dan family kecil Umi balik Lahad Datu 3 hari sebelum raya. Jadi sempatlah Umi 3 kali berbuka di Lahad Datu. Cuaca sekarang sangat-sangatlah panas kawan-kawan. Waktu kami balik kampung itu, kami sempat berhenti di Telupid untuk solat. Disebabkan jarak masjid dan parking kereta tidaklah jauh sangat. Jadi Umi mengambil keputusan untuk tidak membawa sunscreen and i really menyesal okeh gais. Sebab masa keluar dari masjid, my skin terkejut terkena sinaran matahari. Masuk dalam kereta terus pakai SPF Youth Shaklee.

Dengan cuaca yang tidak menentu dan makan juga tidak menentu. Umi memang standby beberapa supplement untuk kami sekeluarga. Sebab Umi memang akan tahu, bila waktu perayaan kita akan makan bermacam jenis judah makanan. Inikan pula berada di kampung yang ada adik dan kakak ipar pandai masak. Tidak mampu ditolak masakkan mereka. Hehe.

Kalau bukan sembelit, akan masuk angin atau kulit kering. Ini memang most problem Umi pernah lalui sebelum ini. Atau akan sakit tonsel dan demam sebab akan minum banyak air manis dan ais.

Alhamdullilah, 9 hari travel. Umi dipermudahkan. Adalah rasa berangin perut, tapi bila telan Alfalfa dia auto buang angin. Lepas tu, ada juga rasa sakit tulang belakang sebab terlalu banyak duduk dalam kereta, tapi lepas telan Collagen dia jadi baik.

Jujurnya Umi bawa simple supplement sahaja. Sebab Umi tau memang sangat pack masa di Lahad Datu. Umi bawa OsteNutrix, Alfalfa is must for breastfeeding, ESP juga penting sangat, Cinch Tea, Vita C and Collagen. 

1. OsteNutrix + Alfalfa Complex

Reason Umi bawa OsteNutrix, sebab Umi memang tidak boleh kalau tiada OsteNutrix ini. Umi akan jadi susah membuang 1 hal, lain hal akan lenguh badan. Akan ada rasa tidak selesa dan tidur tidak lena. 

Walaupun semasa di Lahad Datu bukan dapat tidur lama, tapi Alhamdullilah dapatlah lena dalam 2 3 jam. 

Waktu travel memang sangat tidak terjaga okeh pengambilan air. Kadang minum air putih 2Liter pun tidak sampai. Kadang lebih banyak air manis dari air putih. Walhal tengah breastfeeding ini. 

Umi kalau tidak cukup air dalam badan, Umi akan alami masalah penghadaman. Rasa mau muntah rasa berangin sahaja. Alhamdullilah Alfalfa sangat membantu gais.

Lagi satu, breastfeeding memang sangat-sangat perlukan this supplement. Alhamdullilah, sepanjang kami di sana. Nami tidak meragam minta susu atau kurang air susu.

Best combination Alfalfa and OsteNutrix Shaklee.

3. ESP 

My must have Shaklee Product is ESP. Umi sempat berpuasa 2 kali di sana. Mungkin kalau Umi tidak bawa ESP, Umi akan menyesal. Haha. Sebab sepanjang Umi di Lahad Datu, Umi punya pengambilan makanan berminyak, bertepung dan berlada itu sangat tinggi. 

Which is this thingy make my gastric trigged. Tapi Alhamdullilah Umi tidak alami nightmare ini semasa di sana.


4. Cinch Tea

Umi bawa Cinch Tea tapi Umi minum 2 kali saja sewaktu puasa kerana bila sudah minum Cinch Tea, selera makan Umi mati serta merta while Umi ini mau sangat makan banyak. Haha. 

Siapa pernah minum Cinch Tea mesti tahu macam mana powernya Cinch Tea ini bagi energy dan sekat selera makan. So cannot took while puasa. Nanti tidak dapat makan makanan sedap. Kahkahkah.

5. Vita C

Since Umi tahu, Vita C ini membantu legakan sakit sendi. Umi jatuh cinta dan tidak skip Vita C. Lagi 1, Vita C ini boleh menjadi penghalang sinaran UV.

Semasa perayaan juga, ramai yang sakit. Alhamdullilah, Umi masih bertahan!



6. Collagen

Collagen is not my daily supplement. Mungkin sebab Umi masih breastfeeding, but i really like this supplement. Ia supplement yang sangat cepat kesannya.

Alhamdullilah, awal bulan April. Shaklee buat buy 1 free 1. Umi memang niat grab 1 set untuk makan 15 hari sebelum raya. 

Alhamdullilah, walaupun semasa di Lahad Datu cuaca tidak menentu, Umi makan makanan yang tidak sepatutnya dimakan oleh orang yang ada eczema, selain itu Umi juga tidak cukup air putih. Tapi eczema Umi langsung tidak trigged. 

Even Umi tidak mengalami kekeringan kulit walau sedikit tau. OMG! As eczema fighter, i feel so impressive. Alhamdullilah. 1 hari 1 sachet sahaja. Alhamdullilah. 

Siapa ada kulit kering, must have lah Collagen Shaklee ini.



Umi sangat-sangat tidak dapat lupakan pengalaman berjalan selama 9 hari dengan keadaan yang sangat panas dan jalan raya yang ibarat jalan ke bulan. Haha.

But Alhamdullilah! Thank you Shaklee memudahkan urusan Umi dan keluarga.

Last sekali, selepas sampai rumah KK. Umi terus telan herb lax. Sebab mau flush out segala macam makanan yang tidak dapat diflush out sungguh-sungguh semasa travel.

Herb Lax ini ada daun senna. Daun senna ini sangat bagus untuk detox kan usus besar kita.

Apa-apapun Umi sangat rasa bertuah berada dalam bisnes Shaklee. Bayangkan semasa beraya dan bercuti-cuti, lebih dari 10 Set Rahmah terjual. Itu yang Umi tahu, yang Umi tidak tahu lebih banyak. Alhamdullilah.

Jom baca salah seorang pengalaman kawan Umi ber-Hari Raya dengan Shaklee

#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#duitrayaawalshaklee2023
#pengedarshakleekotakinabalu2023
#NextlevelBlogging
#SetRahmahShaklee2023

Hubungi saya disini:
Elly Matin SID 1159538
Nombor Telefon 0135566683
Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu Sabah

Comments