6 SEBAB SAYA KENAPA MEMILIH BISNES ONLINE SHAKLEE

Umi mula bisnes sejak umur 7 tahun kalau tidak silap. Tapi yang Umi mengeluarkan modal sendiri ialah ada umur 16 tahun. Masa itu, Umi duduk asrama. Umi ingat lagi bisnes yang Umi jalankan ialah menjual top up dan makanan segera. Tiada untung banyak tapi Umi happy melakukan urus niaga itu.

Semasa berada di IPTA pula, Umi bermula dengan buat bisnes printing dan bermacam jenis perniagaan yang Umi ceburi. Tapi pada tahun 2012, barulah Umi serius untuk buat bisnes online.


Umi kena ada modal yang untuk dapatkan harga pukal supaya keuntungan lebih banyak. Umi membuat Facebook page untuk menjalankan kegiatan bisnes online Umi. Modal masa itu, tidak ingat sudah.

Tapi setiap kali beli barang, memang perlu ambil secara pukal agar dapat margin lebih kecil untuk mendapat keuntungan lebih besar. Alhamdullilah. Berkat bisnes online itu, Umi belajar banyak ilmu evergreen dalam pemasaran online sampai sekarang.

Umi bermula buat bisnes online Shaklee pada 2014, walaupun masa itu bukanlah serius sangat buat bisnes online Shaklee ini kerana Umi masih ada bisnes online lain yang sudah lama Umi buat.

Tapi ada beberapa perkara yang buat Umi memilih bisnes Shaklee dan tinggalkan bisnes Umi sebelum ini dan itu antara pilihan paling besar Umi buat sepanjang Umi buat bisnes online sebab Umi masih ada lambakan stock yang banyak.

6 SEBAB SAYA KENAPA MEMILIH BISNES ONLINE SHAKLEE

1. PRODUK SHAKLEE BEST

Umi bermula dengan hanya seorang consumer Shaklee sahaja. Consume Zinc Complex masa tu. Tapi bila dapat kesan, Umi betul-betul jatuh cinta dengan Zinc Complex it self. Tidak sangka jerawat yang teruk, hilang macam itu sahaja selepas 3 bulan.

Barulah Umi join Shaklee selepas consume Shaklee 3 bulan. Umi tidak sangka selepas join Shaklee tu, Umi boleh dapat sales dan bonus sebanyak RM 22. Masa itu, Umi masih berkerja dan masih ada bisnes online lain. Tapi kerana RM 22 itu membuka mata Umi untuk buat bisnes Shaklee.

Lagipun Shaklee ini produk yang Umi makan, bukan seperti bisnes sebelum ini benda yang Umi jual tapi tidak consume. Gambar dibawah adalah gambar Umi awal-awal masuk Shaklee. Ini baru try consume Zinc, ESP dan Alfalfa Complex.

2. MODAL KECIL
Suka Umi buat perbandingan bisnes lama dan bisnes baru. Sebab dengan Shaklee ini, Umi memang tidak sangka boleh mula bisnes secara online dan tidak semestinya kena ambil modal puluhan ribu.

Awal-awal Umi join bisnes ini, Umi kena bayar RM 69 untuk masuk member. Lepas itu, upline Umi tu cakap "kau boleh menjual sudah ini Elly, kalau mau ambil barang. Kau pergi ke branch atau minta tolong aku".

Umi memang terkejutlah masa itu, sebab Umi biasa ambil stock dulu baru menjual. Tapi ini, sudahlah modal sedikit. Ambil order baru ambil stock. Orang yang grab peluang untuk buat bisnes pada bulan ini lagilah untung. 

Beli RM 99 Set Rahmah lepas tu Shaklee bagi free membership. Ada website sendiri dengan Shaklee. Boleh setup your own kedai online! Best GILAK. U should try this Shaklee bisnes gais. 


3. SENANG DAPAT INCOME

Sebelum buat bisnes Shaklee. Umi juga pernah ikut MLM lain dengan menjual kontenar plastik. Masa itu, Umi rasa terbeban buat bisnes itu kerana perlukan modal yang banyak.

Umi tinggal di Kudat masa itu dan orang Kudat prefer untuk beli barang guna cash dan tidak kurang orang fussy buyer. Order lepas tu bila mau hantar cakap "nanti dan nanti sampai kesudah"

Bila semakin hari semakin banyak lambakan barang kerana kena ikut upline suggest kena beli katalog bulanan. Modal sangkut, ruang rumah makin banyak di makan. Umi pun berhenti untuk buat bisnes tersebut dan memang itu antara bisnes terakhir Umi putuskan sebelum memilih Shaklee sepenuhnya. Lagi 1, untuk belian RM 500 bonus tidak banyak okeh. Dapat dalam RM 3.70 kot masa tu.

Dan bila nampak pengagihan bonus Shakleee. MasyaAllah! Sangat mudah untuk skor ya kawan-kawan. Jualan RM 500 boleh dapat bonus 2 angkah sudah.

Ini sebenarnya turning point juga Umi pilih bisnes online Shaklee.

4. PRODUK YANG BERKUALITI

Sebelum kenal Shaklee, bermacam product yang ada di drugstore Umi consume. Tapi belum pernah jumpa produk yang hilangkan jerawat Umi sampai sekarang. Shaklee sahaja yang mampu atas izin Allah.
5. SENANG BERURUSAN

Shaklee sediakan platform yang sangat memudahkan team. Siapa yang lebih suka beli online, beli saja online. Kerana kos postage tidaklah mahal okeh gais. Untuk barang dibawah RM 300, kos postage cuma RM 10. Tapi barang atas RM 300, kos posatage percuma. Eya bah free!

Setiap ahli ada website sendiri. Dalam website banyak sangat ilmu dan data yang kita perlukan.

Kalau belum ada poster atau gambar? Jangan risau, website Shaklee sediakan semua. Itulah guannya bisnes online.
Selain itu, Shaklee juga ada physical store tau. Ada 7 buah branch di seluruh Malaysia. Siapa suka jalan, bolehlah pergi ke branch. Macam Umi memang jenis suka online, Umi lebih suka beli barang secara online di website Shaklee. 

Tapi ada masanya mau barang urgent, Umi jalan juga ke branch. Tengok tu, ke branch pun dengan babies. 

6. SISTEM YANG ADIL

Sistem Shaklee sangat adil dan saksama. Tiada istilah kita upline, bonus kita lebih tinggi dari downline tau. Boleh jadi, downline kita boleh dapat lebih daripada bonus kita.

Contoh dibawah ini.

Mela ini salah seorang downline Umi tau. Tapi bonus beliau lebih tinggi dari Umi

Ini adalah bonus Umi.

Dalam Shaklee U buat U dapat. Kita tidak boleh mengharapkan orang lain untuk dapat bonus yang banyak. Kerja bestie.

InsyaAllah tiada penindasan.

Meh baca kawan Umi share tips bisnes online 

#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#duitrayaawalshaklee2023
#pengedarshakleekotakinabalu2023
#NextlevelBlogging
#SetRahmahShaklee2023

Hubungi saya disini:
Elly Matin SID 1159538
Nombor Telefon 0135566683
Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu Sabah






Comments

Post a Comment