KULIT KEPALA LUKA DAN BENGKAK

Siapa pernah kulit kepala bengkak dan ada luka-luka sebab shampoo? Umi dari kecil ada masalah ini. Ingatkan perkara ini biasa-biasa saja. Umi ingatkan benda ni semua budak kena.

Tapi semakin meningkat remaja pun, Umi masih ada masalah yang sama. Sangatlah sakit dan dalam masa yang sama, best sangat buka kulit kepala tu. Haha.

Cuma bila sampai 1 tahap, Umi susah mau ikat rambut, susah baring dan susah sentuh kepala sebab bengkak betul sudah. Itu yang Umi rasa menganggu betul kehidupan seharian.

So sebenarnya sejak kenal shampoo Shaklee, Umi memang lamaaaaaaa sangat sudah tidak kena kulit kepala bengkak dan luka. Kulit kepala memang sangatlah bersih dan sihat ok!

Tapi dijadikan cerita.... Ok story time....

Masa cuti bulan 12 tahun lepas, Umi balik kampung. Masa balik kampung tu, Umi baru beli Shampoo Shaklee tu tau. Kiranya baru bukalah bah dia. Shampoo ini antara Shampoo paling jimat Umi pernah pakai.

1 botol tu boleh tahan up to 3 month. Tapi masa kami balik KK, Umi terlupa bawa shampoo tu.

Yaaa. Umi mau beli baru, tapi Umi selalu lupaaaaaa!!! Lagipun ada juga Shampoo Shaklee di rumah yang boleh pakai dalam 2 3 kali cuci rambut. So kononnya nanti beli.

At the same time, masa cuti hari tu. My in law ada di rumah. Banyak Shampoo kecil-kecil diorang tinggalkan. Ada bermacam jenis Shampoo.

So Umi pun berfikir begini tau "dari aku buang, better aku habiskan".

Lagipun shampoo tu semua kecil-kecil, untuk 3-4 kali usage. So Umi pun trylah 1 shampoo ini sebab dia warna pink.HAHA.



Wanginyaaaaaa... Rambut pun sangat-sangat halus dan lembut selepas mandi.

So another next-next day, Umi pakai lagi. Wangiii sangat.

Cuma apa yang Umi perasaan, kepala Umi cepat berminyak dan gatal. Tapi Umi tidak sedar lagi sebab Shampoo.

Kali ke-3 Umi pakai, Umi perasaan start sudah sakit kulit kepala. Tidur pun tidak selesa sudah, sebab sakit berdenyut rasa kulit kepala Umi. 

Haha, 3 kali juga Umi pakai. Walaupun sudah beli shampoo baru 2 last week. Konon mau kasih habis betul Shampoo yang pink ini.

Sikat rambut jangan cakap, sakit!

Dan the worst thing is, Umi start sudah korek-korek kulit kepala macam dulu. Kalau boleh tunjuk, mau juga Umi tunjuk sini. 

Tapi memang teruklah Umi rasa. sebab Umi korek-korek kepala bahagian dahi tu sampai berdarah ok. Sebab best bah pula. Haha.

Jadi bila start begitu, memang Umi terus buka Shampoo Shaklee dan pakai. Alhamdullilah Umi cuci rambut 27/01/2023, hari ini 29/01/2023. Sembuh sudah kulit kepala.

Tiada sudah bah bengkak-bengkaknya. Yang bekas luka pun tidak tambah teruk sudah. Boring sudah tiada mau di kupak. haha.

So kamurang yang ada masalah kelimumur atau kulit kepala mudah luka tu. Trylah Shampoo Shaklee ini. 


Boleh beli sini juga > https://www.shaklee.com.my/products/look-younger-longer/31690?sid=1159538

Ataupun chat saja bah Umi di https://wa.me/message/6JFGPJ5MKR6RL1


Comments