ATASI KULIT KERING DAN ECZEMA DENGAN YOUTH SKINCARE

Orang cakap “rupa paras bukan segalanya”

Tapi kalau pernah rasa situasi macam dalam gambar ini baru kita tau pepatah di atas tu boleh pakai atau tidak.

Tidak pernah ada seorang pun wanita mau kulitnya breakout sampai macam ini. Muka ini adalah aset seorang wanita.

Jerawat sebiji pun boleh risau, inikan pula 1 muka macam bekurap. Bengkak dan mengelupas.

Hi kawan-kawan! Saat ini Umi sedar, kecantikan rupa paras itu sangat penting bagi setiap wanita. Maybe husband tidak terus terang geli dengan kulit ini, tapi sebagai isteri. Umi taulah apa dia suka dan tidak suka, apa dia terpaksa dan ikhlas.

Kawan-kawan yang guna skincare timbang kilo, skincare yang beli di drugstore. Tolong berhati-hati. Sebab skincare saya pakai pun boleh tahan juga mahalnya. Boleh tahan juga ORGANIKnya diorang kempen. But u can see betapa teruknya kulitku.

Masa ini, mau berwuduk pun menangis dulu sentuh air. Merah, pedih! Sampai ada orang cakap saya kena buatan orang! Itu belum hal-hal lain.

Actually masa bersalin Yadik, Umi tiba-tiba ada masalah kekeringan kulit yang sangat teruk. So Umi pun trylah Cetaphill macam yang kebanyakkan blogger dan youtuber suggest for dry skin.

Sebotol ok, 2 botol ok. Then bila masuk 3 botol and above makin kering pula kulit Umi. Tapi Umi bukan jenis give up begitu saja. Umi beli moisturizer dan spf Cetaphill. Memang i spent a lot on my face. But still tiada penyelesaian.

Sorry sebab mention product lain. Tapi Umi dapat ramai juga yang kena masalah kulit lepas guna Cetaphill!

So i dare to try another product yang claim ORGANIC! Itu lagi teruk. Umi pakai moisturizers dia, sampai koyak-koyak kulit Umi. Makin kering. Rupanya that seller salah bagi oily to normal. So sad.

My skin is super dry skin. Itupun saya tau after 1 of my fb friend sell benda sama. Baru Umi tau, product Umi kena bagi salah.

Haha. Funny right? Umi pakai 3 month juga. Bodohnya kau Elly! Muka masa tu teruk sangat sudah. I cant handle anymore. Until i pergi jumpa doc. Doc pun cakap ini sebab your skincare! Stop ur skincare routine.

So since from that, i stop all my skincare even makeup. So Umi terpaksa keluar berpurdah. Sedihnya ya Allah.

Doc juga nasihatkan untuk jaga lifestyle! Food intake! Doc suggest untuk Umi ambil vitamin C, good protein, good fat and vitamin E. “Kalau u tak nak jaga lifestyle dan ambil vitamin. I cocok u untuk kurangkan bengkak dan gatal tu”

Dui. Cukuplah Umi kena jarum waktu beranak. So Umi pun start ubah lifestyle. Tidur awal, eat clean, cuti fast food, buang segala proses food, makan vitamin yang doktor suggest. (Ini doktor kerajaan ya)

Dalam 3 bulan Umi no skincare, no fast food, dan vitamin anti oksidan is on. Memang betul- betul dapat feedback yang wow! Tidaklah teruk macam dalam gambar tu.

Then, gatal lagi beli skincare. Beli dengan orang lain tapi still skincare yang kononnya ORGANIK! Haha. Mula-mula tu ok lagi. Belum separuh skincare tu, dah gatal balik kulit! Menyesal pun tiada guna babe!

Dan akhirnya Youth masuk Malaysia. Saya memang menabung since Oct 2017 bila ada notis Youth akan di launch pada bulan Feb 2018.

Alhamdullilah! Dapat beli 2 set bernilai RM 1010.70. Youth tu Umi ambil di KL tau masa tu. Sebab ngam-ngam kami ada binses conference di sana. So sampai saja rumah Umi terus try semua produk.

Ada 6 item semuanya.
Youth ini diuji secara klinikal tanpa 1500 bahan yang merbahaya. Terbukti berkesan pada semua peringkat umur.

Tapi kulit Umi memang tahap paling teruk sudah masa tu. Kulit nipis, berjeragat. So antara ramai-ramai yang pakai Youth. Sayaa rasa Umi saja paling lambat kesan Youth. Sebab Youth ini dijamin 7 hari pertama akan nampak kesan!

Kiranya dari 100% kulit Umi rosak 98%. Kulit kering, kulit berjeragat, redness, gatal. Sangat teruk. Sedih tau.

Tapi Alhamdullilah! Youth is Hope! Syukur! Saya mampu senyum sudah seperti dulu. Anak yang takut mau sentuh muka Umi sebab panas dan kasar, sekarang diorang suka kiss sudah.

Apalah bah perasaan ko sebagai mama kalau anak sendiri tidak mau dekat dan kiss sebab takut dengan muka mama sendiri. Sedihkan?

Tapi sekarang anak-anak selalu cakap “Umi ini cantiklah”
That why Youth is Hope for everyone!





#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#duitrayaawalshaklee2023
#pengedarshakleekotakinabalu2023


Elly Matin SID 1159538
Nombor Telefon 0135566683
Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu Sabah

Comments