10 SEBAB KENAPA SUPPLEMENT SHAKLEE TERBAIK DI MALAYSIA

Bulan ini adalah bulan kelahiran puteri sulung Umi. Masa mengandung Ellysha, Umi memang diuji dengan kesihatan yang sebenarnya Umi boleh saja atasinya tapi Umi menjadi denial untuk menolak semua suggestion kawan-kawan. Bila ingat semula sejarah mengandung anak pertama, Umi memang bersyukur sangat Ellysha lahir dan membesar dengan baik.

Alhamdullilah Umi terbuka hati untuk mencuba Set Pantang Shaklee selepas bersalinkan Ellysha. Itupun selepas Umi bersusah payah untuk sembuh dari jahitan bersalin. Bermula dari itu, Alhamdullilah. Umi jatuh cinta dengan Shaklee dan ia menjadikan Supplement Terbaik yang pernah Umi kenal dan cuba.

10 SEBAB KENAPA SUPPLEMENT SHAKLEE TERBAIK DI MALAYSIA

Seperti yang pernah Umi cerita, Supplement Shaklee adalah vitamin yang paling Umi percaya dan berkesan. Ini antara 10 sebeb kenapa Umi suka sangat supplement ini.

1. SUPPLEMENT SHAKLEE TERBUKTI BERKESAN

Umi bermula ambil supplement Shaklee untuk berpantang tau. Itupun, Umi tidak mengambil 1 set pantang itu. Since dalam blog tu tulis dalam set pantang Shaklee Zinc Complex membantu untuk sembuhkan luka bersalin, Umi memang ambil itu sahaja.

Umi memang tidak sangka langsung, supplement Zinc Complex yang murah dan kecil itu boleh buang terus jerawat batu di belakang Umi selepas 3 bulan consume. So amazing!

Dan Shaklee lah satu-satunya supplement yang bantu Umi hidup normal. Kenapa Umi cakap macam tu? Sebab Umi dulu kalau salah makan, atau makan lambat. Mesti akan sakit ulu hati. Mesti akan muntah sampai muntah hijau. Sebelum kenal Shaklee, Umi tidak berani makan KFC di luar. Sebab setiap kali Umi makan, mesti Umi akan muntah-muntah sampai muntah hijau dan terus lemas.

Umi hampir sawan sewaktu mengandung kerana sakit ulu hati akibat lewat makan. Dapat bayangkan bagaimana Umi sangat bersyukur jumpa supplement Shaklee.
Gambar dari page KKM


Rupanya study lebih lama pasal Shaklee, makin jatuh cinta. Sebab ianya bukan company yang jual supplement semata-mata. Bukan setakat ada testimoni. Tapi ada kajian menunjukkan individu yang makan Shaklee lebih baik kesihatannya dari individu yang makan supplement lain selain Shaklee dan individu yang langsung tidak mengambil supplement.

Kalau masu faham lebih mendalam mengenai Landmark Study boleh rujuk sini.

2. SUPPLEMENT SHAKLEE SELAMAT

Pertama kali Umi jumpa Supplement yang menyediakan recourse untuk pengguna lebih tahu apa kandungan dan sains yang terdapat dalam sesuatu supplement tu.

Shaklee sampai buat 3 kali ujian Pesticide Test yang diperlukan oleh United States Pharmacopeia. Pesticide ini bertujuan untuk mengkaji sesuatu bahan itu adakah selamat untuk bumi, manusia dan haiwan, serta persekitaran.

Semuanya atas izin Allah.

3. SUPPELEMENT SHAKLEE MESRA ALAM
Awal join Shaklee, tau apa benda paling Umi impressive? PLASTIC SHAKLEE. Sebab Umi join tahun 2014, masa tu belum ramai peniaga yang keluarkan plastik biodegradable . Masa tu, Umi kenal Shaklee sahaja. Even botol-botol Shaklee pun semua biodegradable. Botol itupun biodegradable, inikan pula supplement yang kita makan. Shaklee is another level ya.
4. SUPPLEMENT SHAKLEE HALAL

Sebagai seorang yang beragama Islam. Mencari makanan, minuman atau apa sahaja barang yang kita guna pakai seharian, perlulah mendahulukan barang-barang yang halal toyyiban. Kerana halal itu fardhu bagi setiap Muslim. Ini adalah kerana, apa yang kita makan bakal menjadi darah daging kita.

Supplement atau produk Shaklee ini telah mendapat Sijil Halal daripada Islamic Service of America (ISA). ISA ini adalah satu organisasi yang bertanggungjawab memberikan sijil halal di Amerika. ISA adalah unik kerana ia diiktiraf sebagai "pensijil" yang sah untuk produk dan bahan-bahan yang memerlukan persijilan Halal di seluruh dunia. ISA juga diiktiraf oleh JAKIM semenjak tahun 1982

JAKIM tidak mengeluarkan sijil halal untuk produk-produk yang dihasilkan diluar negara Malaysia kerana JAKIM hanya boleh melakukan pemeriksaan status halal hanya untuk kilang-kilang pengeluar di dalam Malaysia sahaja.

Walaubagaimanapun, JAKIM mengakui dan mengiktiraf badan-badan Islam terkemuka di luar negara yang boleh mengesahkan dan menjamin produk-produk keluaran di luar negara tersebut adalah halal untuk digunakan oleh umat Islam di negara tersebut dan juga halal untuk pengguna Islam di seluruh dunia.

Maka, Sudah Terbukti Produk Shaklee adalah Dijamin Halal dan Diiktiraf Halal oleh JAKIM melalui Badan-badan Islam Luar Negara Yang Diiktiraf!

5. SUPPLEMENT SHAKLEE MURAH
Umi pernah makan supplement Vitamin C dari kedai W. Sebotol Vitamin RM 45 untuk sebulan. Tapi bila kenal Shaklee, Vitamin C RM 96 untuk member tapi untuk 6 bulan. Kalau buat kiraan, cuma RM 16 sahaja sebulan. OMG! Jauh lebih murah dan berkesan.

Umi paling terkejut bila belajar pasal Vitamin C, rupanya Vitamin C yang ada kandungan 1000mg sekali gus tidak dapat diproses oleh badan kita dengan baik. So scary! Bila kenal Shaklee, Vitamin C cuma 500mg. Dan bukan dilepaskan secara terus. Ia dilepaskan secara berperingkat 100mg by hour.

6. SENANG UNTUK DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE
Senang untuk dapatkan stock. Seluruh Malaysia ada Pengedar Shaklee. Contoh macam Umi, Umi adalah Pengedar Sah Shaklee Nombor ID 1159538 dan Umi menetap di Kota Kinabalu Sabah. Di bawah organisasi Umi ada lebih 3000 Pengedar yang Sah. Alhamdullilah.

So mau supplement Shaklee, senang sangat!

7. SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK SEMUA GOLONGAN UMUR
Umi awal-awal join Shaklee, bermula dengan Pantang. Lepas join baru Umi tau, ada Set Shaklee untuk Suami, ada Set Shaklee untuk Warga Emas, ada Set Shaklee untuk Kanak-kanak. Even ada Set Shaklee untuk Kurus. Best MasyaAllah.

8. SUPPLEMENT SHAKLEE UNISEX
Selalunya supplement ini ada khas untuk lelaki, ada untuk wanita. Kalau lelaki consume, wanita tidak boleh consume. Ianya tidak berlaku pada Shaklee kerana saintis sudah membuat kajian bahawa setiap kandungan dan nutrisi dalam Supplement Shaklee memberikan impact dan kesan tersendiri.

Lagipun kita sebagai manusia, perlukan nutrisi yang sama. Seperti protein, kalsium, potasium dan banyak lagi nutrisi yang badan kita perlukan. 

Contoh paling dekat ialah Umi.

Both of Umi and Abah consume Vivix. Abah more to tenaga and more to kecantikan. But still consume same product.

9. FOUNDER SUPPLEMENT SHAKLEE SEORANG DOKTOR
Shaklee came from doctor. Bukan calang-calang tau. Manusia yang pertama mencipta Multivitamin pada tahun 1915 ialah founder Shaklee. Iaitu Dr. Forrest C. Shaklee

Oh my god. Meremang bulu roma Umi. Lama okeh! 108 tahun lepas bestie!
10. CEO SUPPLEMENT SHAKLEE BERMULA DARI SEORANG PENGGUNA SHAKLEE

No wonder, kebanyakkan Pengedar Shaklee ini bermula dari pengguna baru bisnes. Even CEO Shaklee sendiri pun bermula dari seorang pengguna. Beliau guna Basic H untuk anak yang asma. Umi akan cerita lebih panjang mengenai ini lain kali ya.

Tapi apa yang Umi mau highlight sini, even CEO sendiri pun bermula dari cuba product dan bila tau berkesannya produk. Jutawan ini terus beli Company Shaklee. MasyaAllah.

Antara perkara yang Umi paling syukuri bila mana Allah buka hati Umi untuk consume Shaklee dan buka jalan untuk Umi buat bisnes Shaklee ini secara serius.

Umi sangat bersyukur sebab adanya produk yang terbaik seperti Supplement Shaklee. Selain supplement atau vitamin yang terbaik, peluang bisnes Shaklee juga sangat bagus. Alhamdullilah.

Umi berbesar hati dan alu-alukan kedatangan anda dalam family Shaklee Umi.

#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#duitrayaawalshaklee2023
#pengedarshakleekotakinabalu2023

Hubungi saya disini:
Elly Matin SID 1159538
Nombor Telefon 0135566683
Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu Sabah



Comments